http://www.zoemakeyourstyle.se/bugg-37771031
IMG_7503

Att MÅBRA är A & O
 

Tarot
När man får glädjande besked att man säger samma sak som kollegor som ser kändisars framtid eller vad som pågår

Går Du i funderingar eller står inför val och vill få klarhet?
Hör av dej så kan vi boka ett möte eller om det passar bättre att få via sms eller mail svaren på de frågor du har eller allmänt.

 

Dagarna går upp och ner eller är din dag uppochner?

Att må bra vill vi även om vissa dagar känns som en hel evighet. I vårt samhälle mår vi mindrebra och hur ska man komma ur denna vana eller bryta sig loss även om orken inte finns? 
- Ja, det är frågan, men man kan börja med att bara gå utanför dörren och få lite sol på sig.
D-vitaminboosta kroppen med en promenad i solen eller bara vara  i solensstrålar är att väcka dig själv.
Vetskapen idag är att ljus gör att du mår bra.
¤ Att det är energigivande och du blir harmonisk.
¤  Att göra fint på balkongen eller i trädgården med att påta i rabatten eller plocka rabarber, kanske måla om eller bara piffa till.
¤ Njut av att du kan sitta och bara vara still och få en harmonisk tanke att, - Ja, här sitter jag och inget gör.
- Jag vet att det är svårt, men nyttigt.

Bra kost
Att äta bra har sina fördelar. Att starta en måbradag i veckan eller starta om för att nu räcker det.
Det är bara du som kan välja hur du vill hade eller må.
Vad  ska man tänka på som är enklast då?
- Att  ha stöd och en plan är A och O.
¤ Att få koll på sitt matintag och sin näring är jätteviktigt.
¤ Hur är dina potioner?
¤ Att skriva upp eller följa ett schema, valet är ditt och vi har nyckeln om du vill prova ett koncept som fungerar riktigt bra. CellReset Livsstilsprogrammet som är ditt nya liv på 28 dagar. Du ser resultat och fortsätter med stabileseringsfasen därefter livsstilsfasen. Det är lätt, Gör som många andra, Njut av ditt resultat i sommar. Anmäld dig nu.
https://simplesignup.se/event/135787-cellreset-viktminskningsprogram


Motionera eller träna
Vilket ord du använder eller som passar i ditt liv får du välja själv. Men en sak vet man och det är att humöret blir bättre och du boostar ditt självförtroende.
¤ Att gå på Gym och lyckas eller gå en promenad varje kväll och lyckas, vad passar dig just nu?
¤ Att dansa eller vara med på utträningspass som erbjuds i parker omkring dig, det är ditt val och vad passa dig?
¤v Eller bara göra övningar hemma på altanen eller i vardagsrummet, bara du gör något.
Att investera i dig själv och din friskvård gör att du mår bättre och att du orkar mer varje dag.

Meditera eller bara stanna upp
Målet är att må bra, hur du kommer dit är din planering och vilken väg du ska gå, får du bestämma själv.
Jag gör min lista så min tidsplan håller, att jag hinner med det jag tänkt mig.
Andas, övning/träning, frukost och jobb. 
Kvällspromenaden för nedvarvning, det får mig att må bra.

Vad gör du? Vad är din dagliga rutin?


 

Att hämta energi betyder att vila och återhämta sig.

Varje dag har vi olika utmaningar som skapar oreda i livet. För att orka med dagen för vissa behöver man återhämta sig.
När vi vilar så laddar vi batteriet så som vi ger laddning till vår telefon. Den måste vara på ett ställe, just där kontakten är. Antingen får vi vara vid väggen eller också gör vi något annat en stund så som en promenad, träna med gummiband eller squatts. 
Sömnen är den viktigaste faktorn för återhämtningen. Att sova 8 timmar per natt är väldigt bra för då hinner alla celler också få vila. Men det kan även vara bra att micropausa på dagen. Om du väntar på någon, stanna till och njut av luften eller solen.
Ibland skulle det nog vara skönt med en knapp som stänger av totalt för maximal vila.
Men det som är viktigast är vår egen attityd
Många pressar sig mer än vad de orkar, för att man gör så. 
Istället för att se livet och dagen Här och Nu. Ta tag i hur Du själv vill ha det och må.
Att starta med en måbra resa. Att ändra kost och lägga till energi även för celler. Eller att Du börjar din morgon med ett mjuka upp mig själv program. Att ändra tankesätt. Men även positiva tankar om sig själv och livet.
Ditt nya liv
. Få ordentligt med sömn.
. Timmarna före du går i säng är viktiga! Lär dig att avsluta dina dagliga sysslor tidigare och varva ner innan du går och lägger dig.
️‍♀️. Träna
. Drick vatten och minimera alkohol. 
. Ta tag i mail, sms och post först varje dag. 
Därefter gör du en att göra lista. Bocka av det du gjort och vips är det inte stressigt utan lugnare i Hjärnan och du har ordning runt dej. Det minimerar stressen när Du har koll. 
Ta ditt beslut idag och du får 20%rabatt

Anmäl dig här⬇️

https://www.pm-international.com/registrationv2/?TP=40098316

https://simplesignup.se/event/135787-cellreset-viktminskningsprogram

K U L
Kreativ
Utförande
Lekande
Jag tycker att det är kul med ord. Att ord får en annan betydelse för dagen ska bli roligare eller att man ska komma ihåg något. Du kanske ger någon ditt leende för att någon tappat det. 
Att se möjligheter i att göra eller att ändra något, att se det positiva med förändringar kan leda till att du får en bättre personkännedom om dej själv. 
Vilken utveckling står Du inför?
Vad finns omkring Dej som du tycker är jobbigt?
Våga se lösningen
Våga ta steget
Det blir Bra, mindre bra saker varar inte för evigt.
Ha en underbar dag.

Kvalitetstid
Vad är kvalitets tid för dej?
Är det egen tid du sätter värde på?
För mig är det tid med mig själv, tid för reflektion eller planering. Vem jag umgås med kanske jag bestämmer. Men kvalitetstid kan även vara när man gör något tillsammans. Kan Du ha kvalitetstid på jobbet?
Är det att trivas med arbetet eller arbetskamraterna eller kanske en AW. Det viktigaste är att Du är medveten om att Du själv är ansvarig för Din kvalitetstid.
Ha en skön kvalitetsdag

Att finna balans under kortveckor kan vara svårt.
Stress att hinna med eller att vila mitt i den vanliga vardagsrutiner kan vara en svår uppgift.

Vi vet att Påsk, valborg, första maj, kristi himmelsfärd och nationaldagen är återkommande men ofta blir ett stressmoment.
Detta skriver tidningen Chef som pratat med effektivitetsexperten Petra Brask om hur man blir effektiv även under kortveckorna.
Hennes tre bästa tips är:
1. Starta morgonen med att beta av de viktigaste uppgifterna.
2. Fokusera energin på rätt saker.
3. Prioritera, tacka nej och rensa bort.
”Dela upp arbetsuppgifterna i prioritet 1, 2 och 3, där 1 är högsta prioritet och 3 är lägsta. Se sedan över hur många arbetsdagar du har kvar, och var det finns luckor i ditt schema”, säger Petra Brask till Chef.
Så ta fram papper och penna nu och gör Din prioritetslista på vad Du har att göra idag, i veckan mm för att ha en plan och mindre stress. 
Du har två val varje dag
Välj tanke:
Vad bestämmer Du?
En bra dag eller en stressig dag?
Jag väljer här och nu, en bra dag och balans, glädje och skratt.

Köp - Godmorgon Snygging och gör din resa, att samla tankar och göra din planering för dagen eller framtiden.
 









Sover Du bra eller dålig?
Grubblar Du?
Har Du svårt att komma igång på morgonen?
Får Du en ordentlig vila?
Har Du vädrat ur sovrummet?
Ligger Du och tittar på telefonen innan Du ska sova?
Vill Du gå upp enkelt på morgonen?
Har du något du ser fram emot varje dag?
En god morgondrink som är full med energi och vitaminer. En god frukost och tända ljus. 
Ett träningspass så som en morgon promenad eller ett löprunda.
Få mer energi snabbt
Beställ ditt optimalset idag
http://40098316.well24.com/970034
Vill du få 20%rabatt 
Ring mig 0706558898
Ha en fin energidag


 

Att våga SKRATTA
Att se det komiska i situationen
Att våga le 
Att få anndrum i hjärnan och njuta av och med situationen 
Att ställa sig frågan  - Har jag Roligt?
Varför ta allt förgivet och så  allvarligt?
När du kan leka och skratta som ger dig både energi och kraft.
Att skratta åt sig själv och se vad som händer omkring dig , människor börjar och skratta..... prova
 

Fem insikter om hjärnan och träning artikel taget från Vetenskapshalsa.se
2018-04-20
Tomas Deierborg listar fem insikter om hur hjärnan påverkas av träning.
Foto: Kennet Ruona
Tomas Deierborg är docent i neurovetenskap och forskar om inflammation i hjärnan och om hur fysisk aktivitet påverkar hjärnan. Här listar han varför träning är viktig för hjärnans funktioner.
Träning hänger ihop med minnet. När vi tränar så bildas fler kopplingar i hjärnan och de förbindelser som redan finns mellan nervceller blir starkare.
Hjärnan kan beskrivas som en dator med nätverk, och att ha starka kopplingar i hjärnan hänger ihop med ett gott minne – och tvärtom.

Ju mer och hårdare du tränar desto bättre för hjärnan. En studie på Vasaloppsåkare visar att det finns skillnader mellan vältränade och extremt vältränade. De som tränar mest och åker snabbast har minst risk att få hjärnsjukdomar jämfört med de som åker långsammare. Det verkar dock som att fysisk träning har större effekt för vissa sjukdomar än andra. 

Träning kan förebygga demens. Träning får blodkärlen i hjärnan att fungera bättre och blir indirekt förebyggande vid vaskulär demens och har även en positiv effekt på Parkinsons sjukdom. En nyligen publicerad Göteborgsstudie följde kvinnor från 50- till 90-årsåldern och visade att de vältränade hade hela 90 procent lägre risk att utveckla demens i hög ålder jämfört med de som hade genomsnittlig kondition.

Äldre får störst effekt av träning jämfört med yngre när det gäller hjärnans exekutiva förmågor – att ta beslut, planera och organisera. Att ta ut sig och träna så att man blir svettig och trött är rekommendationen, om man är frisk för övrigt.

Högintensiv träning ger hjärnan -mycket tillväxthormoner.Tillväxthormoner är mycket viktiga för hjärnan och de påverkas mest av intensiv träning som förbättrar konditionen. För övrigt vet man inte ännu hur motion och högintensiv träning förhåller sig till varandra och hjärnan. 
Se Tomas Deierborgs föreläsning ”Så påverkar fysisk aktivitet hjärnan”
Text: JENNY LOFTRUP
Bild hjärna: Colourbox



 



10 tecken på att du är för stressad

Stress kan ha många fysiska och psykiska påverkningar på kroppen. Chef har listat 10 tecken som du bör uppmärksamma om du känner dig stressad.

Ofta sjuk - Om du märk att du oftare blir sjuk på sista tiden kan det vara ett tecken på stress, då det kan påverka immunförsvaret på ett negativt sätt.
Orolig och trött - Känner du dig ofta orolig, trött och nedstämd? Då kan du vara väldigt stressad.

Humörsvängningar - Om ditt humör är ostabilt och du upptäcker att du har lätt att fräsa av kollegor kan det vara ett tecken på stress.
Du prokrastinerar - Om du gång på gång skjuter upp arbetsuppgifter, även de som du tidigare tyckte var roliga, kan det bero på stress. Det gäller även aktiviteter utanför jobbet. 

Du har ”bomull i huvudet” - Svårt att känna engagemang, dåligt med tålamode och en känslighet för ljud och ljus kan alla vara tecken på för högt tempo. 

Dåligt med sömn, eller alldeles för mycket - När man är stressad kan det leda till att man sover alldeles för lite, tankarna snurrar och det är svårt att komma till ro. Men det finns även risk för det motsatta - du kan börja sova mer än vad du normalt gör men vaknar ändå och känner dig trött. 
Tryck över bröstet - Höga stressnivåer kan leda till höjt blodtryck och höjd puls. Det innebär att du kan uppleva både hjärtklappning och känslan av ett tryck över bröstet.

Orolig mage - Vid stress påverkas magsmältningen och man kan bli illamående, kräkas, bli uppblåst och få liknande symptom. 

Stressutslag - Är du stressad kan du få utslag på hela kroppen, liknande eksem.

Kroppslig värk - Utöver spänningshuvudvärk och migrän kan du också erfara värk i nacke och axlar.


Varje God tanke Du tänker bidrar
 till att Ditt Liv är ett steg bättre

Att byta vana är något vi borde göra oftare.
Vad hindrar dig att leva fullt ut?
Varför ställer du höga krav på dig själv?


Ställer du dig i bror duktig kön?
Ett smart knep är att fundera fundera på morgonen vad du vill ha ut av dagen. Gör en lista och när dagen är slut, då frågar du om du nådde ditt mål.

Målbilder
Vad vill du nå i livet?
Vad har du för mål om 3 veckor, 3 månader, 12 månader och 3 år.
Skriv ner dina önskningar och lägg undan kuveret och öppna och bocka av dina mål och sätt upp nya mål.

 

Varför är en bra fråga
POSTED ON 16 SEPTEMBER, 2018 BY @CELLRESETSWEDEN


Nu har det gått några dagar och du har kommit igång med ditt VARFÖR?

-Byxorna som inte passade?  -Hur går det?
- Äger Du din timma om dagen då Du bara tänker på dig själv?
- Varför då?
–  För att Du behöver det, EGENTID som du investerar i dig själv för att orka.
–  Vad ska du orka, kanske du frågar dig. Livet, det du har omkring dig.

Promenaden, maten och dina näringsdrycker är A och O just nu för dig.

– Tumma inte på det. Du är viktigast i ditt liv.
– Om du inte tar hand om dig själv, vem gör det då? Får du något TACK?
-  Vem tackar dej?
-Barnen? Jobbet? Tänkte väl det. Njut av din stund oavsett var du lägger din timma varje dag.
–  Jag lägger min timma varje morgon, först promenad/träningsstund, därefter dusch och frukost eller rättare sagt mina ägg.

Dagens tanke som jag ägnar tid till varje dag. Vad vill jag med dagen?
–  Har du någon plan för din dag? Inte? Då tycker jag att du ler till första bästa människa du möter.
- Varför då? - För du får ett leende tillbaka och du gjorde kanske den personens dag.
Njut av livet
Vid tangenterna
Susanne Lantz
Coach cellRESET Norrköpingna exempeltext.

Att träna när man kommer upp i ålder!?

Det viktiga är att alltid röra på sig oavset vilken ålder Du har. Men att få en Ny Start i livet med rörelse när man får mer tid eller rättare sagt tar sig mer tid är Lyxigt.

Att man mår bra eller bättre är ingen, att kroppen förändras och kärlen blir mindre elastiska eller att blodtryket stiger är heller ingen hemlighet.
Det finns lösningar.
Att börja Gå eller Cyckla eller gå en Danskurs är en bra start.
Du får fart på cirkulationen och möter nya vänner, det ger energi.

Maten Ska du Tänka på...
Storleken av din potioin,, Du kan inte äta som Du alltid gjort.
Att Lägga till kosttillskott..
Att ge näring till krooppen såsom antioxidanter, B-Vitaminer och Zink är väldigt viktigt.

Vill Du veta mer eller boka dig på en kurs eller bli piggare ?
Hör av dig så hjälper jag dig.
 

Livet Livet Livet

Har Du gjort Din Målplanering?
- Ja, vad menar jag med det?
# 100 listan på alla du ska kontakta
# Vad vill Du få utfört under 2019
# Vilka vill Du träffa och vem kan hjälpa Dig framåt?
# Har Du bokat in din semester, ledighet eller lyx tid bara för dig?

Livet kan vara helt underbart men även helt uppåt väggarna!
Vad kan du göra för att minimera Din stress?
Planera  och få Kontroll över vad du faktiskt vill och vilka du vill ska hjälpa dig framåt.  

Jag har börjat på min MålLista:
Jag gör alltid en varje år och gömmer den sen i ett kuvert och tar fram brevet en till två gånger per år och reviderar den.
Självklart ska du ha höga mål, inte mål som Du vet att du fixar innan påsk. Utan mål Du tror dig veta att du inte lyckas med..

Vänta och se vad din vår har att erbjuda dig.
Ditt undermedvetna jobbar och jobbar, Du kommer att var vaken för förändringar och möten Du inte trodde var möjliga.

Med dessa ord vill jag önska Dig en God Jul och ett Gott Nytt År